Monday, December 30, 2013

Tekak Kembang Kecut Kembang Kecut

[sila jangan prejudis dengan entry ini]


last week (21/12-22/12) balik Perak dengan SIL melawat FIL yang sakit...then otw balik KL, suami SIL bawa pi makan mee jawa kat Teluk Intan...

me jawa yang kelihatan begitu sedap

saya bukan seorang yang sangat cerewet dalam bab-bab makan...tapi gerai ni betul-betul buat saya loya...


sila tengok betul betul buntut pinggan ni...bukan KICAP tau! tapi kotoran degil yang entah dah berapa lama melekat kat buntut pinggan ni...



sekali tengok pinggan yang lain-lain...sama juga ada KOTORAN DEGIL

saya berpendapat,
bukan saja kebersihan makanan harus dijaga,
tapi peralatan dapur seperti pinggan mangkuk, garpu sudu, cawan gelas, periuk kuali, sudip senduk, dapur gas dan lain-lain yang dianggap remeh temeh juga harus dijaga kebersihannya...


sumpah atas nama tok nenek saya,
saya tak akan pergi makan kat situ lagi!!


No comments:

Post a Comment