Saturday, November 28, 2015

[movie] The Good Dinosaur

28/11/2015



Friday, November 27, 2015

[contest] Menang Voucher Chili's Malaysia RM50

Thank You Chili's Malaysia


Gambar ni yang bertuah.....

Dah lama voucher ni sampai bulan 8 kalau tak silap...



Tapi tunggu sawbebe habis exam...tunggu Ilyas sembuh...
Tunggu punya tunggu akhirnya 20 November tak masak malam dan dapat makan di Chili's KLCC...


Chili's di KLCC dah berubah...Cili besar dah hilang, meja pun dah tukar (Mana meja cantik saya?), makanan pun so-so...



Thursday, November 26, 2015

[Hana 1y5m] Hana Tocang Pokok Kelapa 椰树头

Akhirnya berjaya ikat tocang satu di kepala Hana.

 Itu pun sekejap saja tocang kat kepala tu...Bila dia dah perasan maka dia akan cabut...
dalam 3 saat kot kelapa tumbuh di atas kepala dia



Sendiri punya rambut tak nak ikat, tapi dok sibuk nak ikat rambut orang lain. 
Hana Sedang ikat (baca: serabutkan) rambut sawbebe


ikat rambut sampai lentok kepala





Wednesday, November 25, 2015

越老越喜欢周杰伦和陈奕迅


Tuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny Emoticon



周杰伦

陈奕迅




越老越喜欢听周杰伦和陈奕迅的歌.....

Tuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny EmoticonTuzki Bunny Emoticon





Saturday, November 21, 2015

Makan Nasi Ambeng

Kalau balik kampung Sungai Pelek hari Sabtu, maka dapat makan nasi Ambang (baca: Ambeng).



 Harga RM6, boleh makan 2-3 orang kalau jenis tak makan nasi banyak punya...


saya share dengan sawsomi...


Ada baby baru...
anak sepupu sawsomi dapat baby girl 15/11/15




Friday, November 20, 2015

爸爸去哪儿 Where Are We Going, Dad?

Sedang menonton season  3...

5 orang bapa selebriti pergi ke tempat yang berbeza bersama-sama dengan anak mereka untuk selesaikan berbgai-bagai tugasan. Tiada kerja dan tekanan, bapa menghabiskan masa dan tunjukkan sayang mereka terhadap anak-anak merekadalam keseluruhan perjalanan; semua anak-anak dengan personaliti yang berbeza, seronok diteman oleh ayah mereka dan membina persabahatan di anatara mereka.

 5 orang bapa ini ialah :

 Liu Ye 刘烨  
Anak : 诺一 (Nuòyī)  刘诺一



Hu Jun 胡军  
Anak : 康康 (Kāngkāng) 胡皓康




Zou Shiming 邹市明
Anak :轩轩( Xuānxuān) 邹明轩




Lin Yongjian 林永健
Anak : 大竣 (Dàjùn) 林大竣





Chris Downs 夏克立
Anak : 夏天 (Xiàtiān) /Poppy Kyana Poppy Downs; 夏天


Lagi gambar Nuoyi



Tak boleh henti tengok bapa dia...Opppsss...silap...Tak boleh henti tengok anak dia...

Ada lagi 8 juta gambar yang tak dimasukkan!!!


All Pictures credit to GOOGLE

[Sofea 8y] Sambutan Hari Raya Adilfitri Di Sekolah


Ini raya punya cerita

Sambutan Hari Raya Adilfitri di sekolah




ini gambar versi yang telah diedit...



Kalau tak, macam ni...


Thursday, November 19, 2015

[Sofea 8y] SawBeBe Tulis Surat

6 November,
sawbebe tulis surat untuk ustaz di sekolahnya selepas ketahui ustaz tak akan mengajar mereka lagi. Ustaz hanya ajar sawbebe 2 tahun...
Sedih sawbebe...sampai sekarang tak habis-habis ustaz dah tak dapat ajar dia darjah 3...

Ini adalah pertama kali sawbebe tulis surat dan masukkan ke dalam sampul...
Terujanya saya!
Siap whatsapp ustaz dan minta ustaz send gambar bagi saya!!!

 Apa?  Ultraman?




Semoga Ustaz maju jaya di sekolah baru...

Wednesday, November 18, 2015

[Sofea 8y] Peperiksaan Akhir Tahun

Dah habis exam
Dan dah dapat keputusan



Ini keputusan bahasa Cina Sofea,
Ada kemajuan,
Semua ni kuasa tuition!
Akhirnya terpaksa hantar sawbebe pergi tuition juga...
dan memang betul keputusan sawsomi selepas dapat result peperiksaan pertengahan tahun...

Subjek yang lain-lain pun no bad...
Dalam 90++

So,
Tahun depan akan tukar kelas ikut result exam...
sawbebe masuk 3B!!
(Tahun 1 dan Tahun 2 di kelas E...Pihak sekolah bahagi kelas berdasarkan pendaftaran...Ikutkan tahun 4 baru ada tukar kelas...tapi disebabkan guru besar baru, maka kelas pun  baru)

Rasa happy...Rasa bangga
Pada masa yang sama rasa risau pun ada...
Bila dah masuk kelas cemerlang...
Kena maintain result exam...
Kalau tak mesti kena turun kelas...
huhuhuhu
Tekanan Tekanan Tekanan
Mak dia yang stress
sawbebe? Rilex saja!!!
Tu yang saya selalu boleh naik hantu bila tengok dia buat macam ni bukan hal dia!!
Urghhhhhh!!!
Jantung! Jantung! Jantung
Saya kena sayang jantung saya!!!


Dan sawbebe lagi teruja dengan "berita baik"
Melonjak-lonjak dia cakap "妈咪,苏菲要告诉妈咪一个好消息!"
(Mummy, Sofea nak beritahu mummy satu berita baik")
Dia dipilih jadi PENGAWAS SEKOLAH tahun depan!!
Punyalah excited dia!!

Kat rumah buat apa pun lambat...
Uruskan diri sendiri pun tak berapa nak ok...
Ni nak pergi mengawas orang lain?

 bagi dia cuba dulu!








Tuesday, November 17, 2015

菡。




汉字“菡”(hàn)基本字义是荷花的别称。
有善,美;夸奖,赞许;吉庆,幸福;欢乐;姓等多种字义。
名字中多读为二音。

Scarlet Heart 步步驚心




I baru habis kejar drama China, Scarlet Heart 步步驚心
(Orang lain 4 tahun yang lepas dah tengok)

I baru gila dengan  四爷
(Orang lain dah habis gila  四爷)









Wednesday, November 11, 2015

[contest] Menang Contest POS MALAYSIA

Masuk contest POS MALAYSIA #PosMYMoment 




Yeay! Menang saguhati!!
Terima kasih kepada mereka yang sudi LIKE gambar saya di FB





TERIMA KASIH POS MALAYSIA