Wednesday, November 18, 2015

[Sofea 8y] Peperiksaan Akhir Tahun

Dah habis exam
Dan dah dapat keputusan



Ini keputusan bahasa Cina Sofea,
Ada kemajuan,
Semua ni kuasa tuition!
Akhirnya terpaksa hantar sawbebe pergi tuition juga...
dan memang betul keputusan sawsomi selepas dapat result peperiksaan pertengahan tahun...

Subjek yang lain-lain pun no bad...
Dalam 90++

So,
Tahun depan akan tukar kelas ikut result exam...
sawbebe masuk 3B!!
(Tahun 1 dan Tahun 2 di kelas E...Pihak sekolah bahagi kelas berdasarkan pendaftaran...Ikutkan tahun 4 baru ada tukar kelas...tapi disebabkan guru besar baru, maka kelas pun  baru)

Rasa happy...Rasa bangga
Pada masa yang sama rasa risau pun ada...
Bila dah masuk kelas cemerlang...
Kena maintain result exam...
Kalau tak mesti kena turun kelas...
huhuhuhu
Tekanan Tekanan Tekanan
Mak dia yang stress
sawbebe? Rilex saja!!!
Tu yang saya selalu boleh naik hantu bila tengok dia buat macam ni bukan hal dia!!
Urghhhhhh!!!
Jantung! Jantung! Jantung
Saya kena sayang jantung saya!!!


Dan sawbebe lagi teruja dengan "berita baik"
Melonjak-lonjak dia cakap "妈咪,苏菲要告诉妈咪一个好消息!"
(Mummy, Sofea nak beritahu mummy satu berita baik")
Dia dipilih jadi PENGAWAS SEKOLAH tahun depan!!
Punyalah excited dia!!

Kat rumah buat apa pun lambat...
Uruskan diri sendiri pun tak berapa nak ok...
Ni nak pergi mengawas orang lain?

 bagi dia cuba dulu!








No comments:

Post a Comment